|
Wielozmysłowe poznawanie jabłka
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2071 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt zajęć prowadzonych z wychowankami grupy rewalidacyjno - wychowawczej.
Temat: Wielozmysłowe poznawanie jabłka.
Cel:
- dostarczanie różnorodnych bodźców
- rozwijanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, smaku, węchu
Zasady:
- gruntownej znajomości dziecka
- dostosowania wymagań do możliwości dziecka
- indywidualizacji wymagań, metod, doboru środków, tempa pracy
Metody:
- wzmacniania pozytywnego
- naturalnej stymulacji polisensorycznej
- korzystanie z naturalnej aktywności dziecka
I .Terapia i rewalidacja grupowa.
Cel
- poprawienie czucia powierzchniowego i głębokiego;
- Wyczuwanie rąk:
- uderzanie całymi dłońmi o podłogę
- oklepywanie dłońmi całego ciała
- Masaż dłoni:
- szczoteczkowanie dłoni miękką szczoteczką od nadgarstka w kierunku palców
- powtórzenie masażu z łaskotaniem
- masowanie kciukiem przechodząc od przegubu dłoni ku palcom, a następnie całą dłonią – ruch głaszczący
- Zabawy paluszkowe.
II. Samodzielność i wiedza o świecie. Cel
- przybliżenie dziecku otaczającego świata, stymulowanie zmysłów poprzez dostarczanie różnorodnych wrażeń, stymulacja integracji bodźców polisensorycznych, tworzenie globalnego obrazu danego pojęcia;
- przyglądanie się jabłkom (Przemek, Andrzej, Marta)
- wodzenie wzrokiem (j.w.)
- wyciąganie ręki po jabłko (j.w.)
- dotykanie, chwytanie, trzymanie
- manipulowanie – przekładanie z ręki do ręki
- wkładanie jabłek do koszyka (Przemek, Andrzej, Marta)
- podejście do jabłka umieszczonego w pewnej odległości, sięganie po nie, chwytanie go i podawanie koledze (Marta)
- sortowanie jabłek i gruszek (Przemek)
- dopasowywanie obrazka do rzeczywistego jabłka (j.w.)
- dopasowywanie par obrazków przedstawiających jabłka (j.w.)
- mycie jabłek w zimnej wodzie – bodźce dotykowe i słuchowe
- obieranie jabłka w obecności dzieci i wąchanie go
- smakowanie:
- próby samodzielnego trafiania do ust (Przemek, Andrzej)
- odgryzanie kęsów, gryzienie (j.w.)
- ucieranie na tarce, smakowanie rączkami – b. dotykowe i słuchowe
- mycie rąk w ciepłej wodzie – b. dotykowe i słuchowe
III. Komunikowanie się. Cel
- kształtowanie umiejętności rozumienia i reagowania na proste polecenia;
- Wprowadzenie przez osłuchanie pojęcia „jabłko”(Marta, Andrzej).
- Wypełnianie prostych poleceń (polecenia ustne – Marta, Andrzej; polecenia wyrażone gestem – Przemek).
- Przekonanie dziecka o sprawczości jego sygnałów.
IV. Zajęcia ekspresyjne. Cel
- wykorzystywanie różnych swoistych sposobów aktywności;
- Zajęcia o charakterze plastycznym.
Przemek – zamalowywanie konturu jabłka kredką; Marta – zamalowywanie kartonu w kształcie jabłka farbami przy użyciu pędzla; Andrzej – zamalowywanie kartonu w kształcie jabłka farbami przy użyciu dłoni; Grzesiek – wypełnianie konturu jabłka posmarowanego klejem zabarwionym ryżem przesypywanym przez palce;
mgr Agnieszka Barańska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|